vrijdag 7 oktober 2011

French restaurant

Onlangs ben ik een member geworden van Paint my Photo. Dit is de eerste inzending. De uitdaging was om een schilderij te maken waarbij je maar 2 primaire kleuren mag gebruiken en wit en zwart. Poe! Het voorbeeld was een Frans restaurant.
Ik heb Engels rood gebruikt en Azogeel donker. Geen wit en zwart, wel het wit van het papier. Dus een heel beperkt palet. Er waren 3 gebouwen. Het gebouw waar ik Engels rood heb gebruikt, daar heb ik alles Engels rood gemaakt, dus ook de schaduwen, maar natuurlijk wel verschillende tonen. Bij het gele gebouw hetzelfde.
Ik vond het een leuke opdracht om te doen.
De site is geweldig. Als je een keer geen inspiratie hebt vind je daar vast wel een mooie foto. (Wel even de bron vermelden svp).

4 opmerkingen:

  1. Ziet er mooi uit, Renate! Je ben maar druk met al die challenges!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Judy. Als je het een keer niet mooi vind mag ja dat ook zeggen hoor, daar leer ik alleen maar van!
    Wat de challenges betreft; ik word nu wel wat kieskeuriger hoor want anders is het niet te doen. De laatste van Artistic Sentiments bijvoorbeeld vond ik maar saai en de laatste van Studio Atelier ook, dus die heb ik niet gedaan. Er zijn grenzen hahaha. Zolang ik er nog lol in heb ga ik gewoon door.

    Groetjes Renate.
    (PS vanavond is mijn schilderavond met de buurvrouw. Ik ga Daisy schilderen. Hopen dat het nu wel goed gaat!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This looks like fun and if you enjoyed the challenge site I'll have to take a peek. They say working with limited color helps you see and teaches you to mix - way to go.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hello Nelvia;
    Yes, it was a challenge that make you see that we don't always need that much colors. I hope you like "Paint my Photo". They have so many beautiful paintings.
    See you around. Renate.

    BeantwoordenVerwijderen