zondag 9 oktober 2011

de onbekende man

Ik zag op het internet een foto van een man. De naam van de fotograaf stond er niet bij en de site was ook al opgeheven. Alleen deze foto. En de man op de foto facineerde mij. Een volwassen man als een kind in een hoekje geduwd? Naakt... De uitdrukking op zijn gezicht. Zijn rondingen. De blik in zijn ogen. De foto had zoveel; ik besloot hem te tekenen. Niet gehinderd door enige ervaring met potloodtekeningen heb ik hem op papier gezet, precies zoals ik wou. Misschien kom ik ooit nog achter het hoe en het waarom. Heel apart.

2 opmerkingen:

  1. Prachtige tekening Renate! Hij heeft iets van een boeddha figuur. Grappig dat je zo geïntrigeerd kan raken door een toevallige foto. Inspiratie is overal, blijkt maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het heeft vast wel een reden.... zoals alles in het leven!
    groetjes Renate.

    BeantwoordenVerwijderen