zondag 25 december 2011

The making of....

Voor mijn ouders ben ik een schilderij aan het maken van een koi karper in de afmeting 76 x 56 cm. Ik gebruik voor de eerste keer Arches papier. Geweldig!! Wat een verschil met al het andere papier dat ik tot nu toe gebruikte. Het leek me wel leuk om stapsgewijs te laten zien hoe alles vordert.

Dit is de referentiefoto. Ik zal aan het eind de naam van de fotograaf vermelden.

Ik ben begonnen met een klein schilderijtje om te kijken of het uberhaupt wel mooi zou overkomen. Kon ik gelijk zien waar de knelpunten lagen.

Voorbereidingen.

De schets.

Spannend. De eerste laag oranje is aangebracht!

Nu ga ik preciezer te werk. De staart in een ver gevorderd stadium.

Nee, dit is niet mijn bed. Als ik niet met het schilderij aan het werk ben leg ik er een tafelkleed over zodat de kat geen handtekeningen achterlaat!

Wordt vervolgd!

2 opmerkingen:

  1. Vrolijk Kerstfeest, Renate! Dat wordt een meesterwerk, ziet er nu al geweldig uit! Heerlijk om op goed papier te werken, hè. Ik hou ook erg van Canson Fontenay, dat is ook 100% katoen, en ik kan het hier bij de schilderwinkel kopen in een blok.
    Geniet van de Kerstdagen! (ik ga zo iets met acryl proberen.....)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Judy. Jij ook vrolijk kerstfeest! Wat lief dat je zelfs op 1e kerstdag nog een berichtje achterlaat! Canson is ook heel goed papier, gebruik ik ook. Veel goedkoper dan Arches.
    Hele fijne kerstdagen :)

    BeantwoordenVerwijderen