donderdag 22 december 2011

The white one

De challenge van Rookiepainter nr. 32, de laatste van dit jaar. Ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal want er waren nog geen inzendingen. Op zich ben ik er wel tevreden over. Eigenlijk had ik het schilderij gisteren al klaar, maar ik heb vandaag toch nog een aantal wijzigingen aangebracht. Zo had ik bijvoorbeeld op de potten zilververf gebruikt. Toen ik foto's van het schilderij had gemaakt (met flits) schreeuwde het zilver van het schilderij. Foei wat lelijk en kitserig. Ik heb dit weer gedempt door er met verf weer over heen te gaan (glaceren). Ook aan de schaduwen van de aardbeien op de pot (die ik dus wel moeilijk vond) heb ik nog wat verandert. Ach ja, zo blijf je bezig he? Nou ja, de titel spreek voor zich.
Ik mag graag meedoen aan Rookiepainter. De foto's zijn altijd met zorg gemaakt en er zijn altijd veel deelnemers, dat maakt het heel leuk!

aquarel op papier
24 x 30 cm.

5 opmerkingen:

  1. Mooi geworden Renate! Dat zilver had ik wel willen zien, wat een superidee! Maar wel moeilijk te fotograferen dus. Ik vind het weer een prachtige referentiefoto, ik ga hem zeker ook doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Judy! Ja het zijn altijd mooie foto's bij Rookie. Ik ben heel benieuwd naar jou uitvoering!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Renate this is beautifully done and you are fast .These pots look very difficult to paint but you did good job on it and love those strawberries and that silver touch.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. what ? still life finished already! amazing how fast you work... and you made another lovely painting. now you certainly deserve a rest over the Xmas period :)
    have a nice Xmas
    mico

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello Sidmar! Those pots where difficult indead! At first I used a lot more silver but went blind making a photo :) Therefor I removed a lot of the silver and painted it over. Now I'm satisfied. Thank you Sidmar for your comment!

    Hai Mico!!
    Well, you remember the koi? I still haven't done it. In one or an other way it scares me. Instead I make a lot of other paintings. So it looks I'm fast, I really am a little bit lazy..
    Have a warm and cosy Xmas too!

    BeantwoordenVerwijderen