woensdag 12 augustus 2015

"Still Life with Flowers and Fruit" by Juan van der Hamen y León, 1629


Aquarel
40 x 30 cm.

De challenge 54 van Paint and Draw Together  van een hele poos geleden alweer. Door de problemen met mijn niersteen was ik amper in staat te schilderen. Ik heb dus mijn schilderij ook veel te laat ingestuurd en daarom staat hij ook heel laat op mijn blog. Nou ja, hij staat er. Dankzij Lela is hij ook nog op de blog van PADT gekomen:)
Het was best een uitdaging. De achtergrond maar zeker ook de mand. In ieder geval weer een leerzaam proces!
Jullie zullen wel denken: waar zijn de bloemen dan? Die zijn er niet :):) Ik heb slechts een gedeelte van het schilderij van Van der Hamen gebruikt!

49 opmerkingen:

  1. Bonjour chère Renate,
    Félicitations, cette aquarelle est très belle !
    Les contrastes et les lumières sont superbes.
    Bisous :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cher Olivier:) Merci pour votre beau message. Cependant, je ne serai jamais aussi bon que vous ! Câlin.

      Verwijderen
  2. Hoi Renate,
    Wat een ontzettend mooi schilderij. Erg mooi gedaan!!
    Daar zullen vast weer de nodige uurtjes in zijn gaan zitten, maar wel erg leuk om te doen lijkt mij.
    Ik hoop dat het inmiddels allemaal alweer wat beter met je gaat..?!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee Marco:) Ja er zaten inderdaad enkele (...) uurtjes in, maar ik hou van een uitdaging:) En nee, 25 september halen ze de steen er pas uit, dus nog even pijnlijden! Lieve groeten:)

      Verwijderen
  3. Renate, this is brilliant! Good for you! I am glad to see you still paint in watercolor [and your technique has improved enormously, if I may say so] But I am very sorry to read that the kidney stones are still giving you so much pain!
    Take care!!!
    Kathryn XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Kathryn:) Strange: I haven't got the feeling it is such a great painting. In particular I was not satisfied about the basket. And paint in watercolor is still my big love! Painting is for me the way to reduce the pain: not moving at all! Thanks for your lovely comment:)xx

      Verwijderen
  4. Hi Sweetis, prey sure this qualifies a a old master paining. Well handled and looks as good here as in person,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha yes we can say that: in person. I always love talking with you. And no: it is not my best old master. I don't know why but had problems with the basket. Next time better. Big hugs:)xxx

      Verwijderen
  5. Oh my goodness, Renate!!! This is so fantastic.! A lovely still life... I think one of your best pieces!!!
    I hope you're feeling better my friend...Kidney stones is not fun!!!! Take care.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. NOOOO Hilda this is NOT so fantastic! Why does anyone say so? In my opinion I did much better before. Anyway thank you for your lovely comment. I never had a kidneystone before. If there is a hell, this comes close to it!xx

      Verwijderen
  6. Soms is een detail veel mooier dan het geheel en dat is het in dit geval zeker, heel mooi en gecontroleerd uitgevoerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hanneke:) Ja, zo kun je het noemen; gecontroleerd. Ik vind hem niet zo mooi! Ach nou ja; volgende keer beter. Het was wel een goede oefening (positief blijven he!) Ik vind het gedeelte dat ik heb gekozen wel mooi. Een goede compositie. Dankjewel voor je lieve berichtje:)

      Verwijderen
  7. Renate, een detaille op een doek is altijd mooi !
    Hopelijk belet je gezondheid niet om te schilderen...
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Simonne:) Als ik maar niet loop, sta of anderzins beweesg heb ik bijna geen pijn. Dus schilderen is een goede uitkomst! Groetjes:)

      Verwijderen
  8. Hola Renate: Me alegra que ya estes bien de salud. Esta pintura es magnifica, el fondo impecable y lucen perfectos esos higos en primer plano. Felicitaciones y pronta recuperación. Un abrazo!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Estimada Mercedes:) La salud es tan importante! Gracias por tu hermoso mensaje. Te deseo un muy buen fin de semana. Un abrazo:) xx

      Verwijderen
  9. Hoi renate,
    ik kende het schilderij sowieso helemaal niet dus mis de bloemen ook niet hihi..... Wat ik hier zie aan fruit is wel heel mooie geschilderd! Ook de mand is heel mooi geworden. De kleuren die je hebt gebruikt zijn prachtig gekozen.
    Ik hoop dat de problemen met je niersteen nu voorbij zijn en je minder pin hebt.
    Lieve groetjes, Helma xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Helma:) Vreemd: ik vind hem niet zo mooi, vooral de mand niet, en nu vindt iedereen de mand mooi! Nou ja, ik ben blij dat je hem mooi vindt. En als je hem niet mooi vindt, zeg het rustig. Daar kan ik altijd van leren. De niersteen gaat er 25 september eindelijk uit! Fijn weekeinde!

      Verwijderen
  10. Heel mooi gedaan Renate, Ik wens je veel beterschap. Groetjes, Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Frieda:) Dankjewel voor je berichtje. Gaat vast wel weer goedkomen! Groetjes en een fijne week.

      Verwijderen
  11. Hoi Renate,
    Dit is ontzettend mooi, echt waar. Rood tegen een donkere kleur is heel mooi. Ik hoop dat je snel beter word. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cora:) Wat lief van je! Het rood en geel springt er wel heel erg uit he? Ik ben blij dat je hem mooi vindt. Dankjewel voor je lieve berichtje. Groetjes en een fijne week!

      Verwijderen
  12. This is so beautifully painted, love the detail on the basket!! I hope the kidney stone has gone. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dear Azra:) The 25th of september the stone will be removed. Finally!!
      Thank you for your comment on the painting. I appreciate it very much. Have a nice week:)xxx

      Verwijderen

    2. Here in the Creston Valley the plums are plentiful at this time of year. You've showcased them beautifully in this painting!

      Verwijderen
  13. Wow this is amazing Renate, love the work you did on the basket ! I'm really sorry for you about your kidney stone , it's a long time to wait when you are in pain ! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit heb je ontzettend knap geschilderd Renate, prachtig dat hele donkere en de mand echt een super mooi schilderij xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lovely and very beautiful work, Renate! I assume you're suffering in serious pains from a kidney stone. I always await your full recovery. Soon, you'll have a surgery and remove the kidney stone. Please take care of yourself and do not push yourself. Best wishes, (((Hugs))) Sadami

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is ook weer erg mooi geschilderd Renate. Knap!!
    Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Un trabajo precioso Renate. Los primeros planos me entusiasman.

    Besos

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Un trabajo precioso Renate. Los primeros planos me entusiasman.

    Besos

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hi,
    How are you?
    Your area must be getting cold.
    We are still using ac though.lol

    Especially I like the left side of colour of fruit.
    Relly calm and interesting colours.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Renata heel goed gelukt zeg ik heb ook eens zo,n mand geschilderd heel erg moeilijk dus knap gedaan lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hola Renate :)) Espero que estés completamente recuperada de tu problema de riñón. Estoy deseando ver nuevas pinturas tuyas.
    Un abrazo muy grande!!! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Renate espero estés bien de salud, y tengas un muy buen año 2016, extraño no ver tus hermosos trabajos espero pronto vuelvas a mostrarlos !!
    un cariño grande

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hi Renate :) I hope that you are feeling better by now.
    Great looking painting. Like the dark colours.Take care my friend!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Renate,
    dank je wel voor je bezoekje aan mijn blog en eht zoeken naar een vink.
    Het verschrikkelijke bericht is helaas ook te verschrikkelijk om mee te maken maar het is ons helaas overkomen.
    Mocht je nog een mooie vink (appelvink of andere vink nodig hebben) dab hoor ik het wel.
    Liefs van mij, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  25. I want someone here suffering from any disease to heal from my story after Hiv disease for the last 3 years and having hard to eat and cough are nightmares,especially the first year. At this stage, the immune system is severely weakened, and the risk of contracting opportunistic infections is much greater. However, not everyone with HIV will go on to develop AIDS. The earlier you receive treatment, the better your outcome will be.I started taking ARV to avoid early death but I had faith in God that i would be healed someday.As a Hiv patient we are advise to be taking antiretroviral treatments to reduce our chance of transmitting the virus to others , few weeks ago i came on search on the internet if i could get any information on Hiv treatment with herbal medicine, on my search i saw a testimony of someone who has been healed from Hiv her name was Achima Abelard and other Herpes Virus patient Tasha Moore also giving testimony about this same man,Called Dr Itua Herbal treatment.I was moved by the testimony and i contacted him by his Email.drituaherbalcenter@gmail.com/ www.drituaherbalcenter.com. We chatted and he send me a bottle of herbal medicine I drank it as he instructed me to.After drinking it he ask me to go for a test that how i ended my suffering life of Hiv patent,I'm cured and free of Arv Pills.I'm forever grateful to him Doctor Itua Herbal Treatment..He assured me he can cure the following disease..Hiv,Cancer,Herpes Virus,Hpv,Pile,Weak Erection,Lyme Disease,Epilepsy,Glaucoma.,Brain Tumor,psoriasis, Cataracts,Macular degeneration,Cardiovascular disease,Chronic Diarrhea,Lung disease.Enlarged prostate,Osteoporosis.Alzheimer's disease
     ,Diabetes,Fibroid.

    BeantwoordenVerwijderen