zondag 25 september 2011

Eigen werk

Ieder voorjaar snoei ik de uitgebloeide hortensiabloemen uit de plant. Deze keer heb ik er nu al 1 uitgehaald om te laten drogen. Hij was zo geweldig mooi om te zien. Ik vond nog een mooi grijs houten plantenbakje met ijzeren beslag en daar staat ie nu in te pronken.
Ik kon het natuurlijk niet laten om hem te schilderen. Ik vond wel dat er veel spinnewebben in zaten maar ja, hij kwam ook van buiten. Toen ik druk aan het schilderen was zag ik dat er een joekel van een kruisspin in zat. Gelukkig ben ik niet bang voor spinnen en heb ik hem buiten gezet bij een andere spin die er vervolgens hard van doorging.
Er zat veel werk in het schilderij, maar ik ben wel weer tevreden.


Het is een aquarel geschilderd op papier, afmeting 30 x 40 cm.

3 opmerkingen:

  1. Prachtig! Ik kan me voorstellen dat er veel werk in zat, maar erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Judy, maar als je het een keer niet mooi vindt en waarom moet je dat ook zeggen hoor, daar kan ik alleen maar van leren. Ik heb jou Hydrangea ook gezien, prachtig!
    groetjes Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You mention you love to garden, me too. But glad when growing is done so I can be indoors. I too have hydrangeas and dry them, but my efforts at painting them never look this nice.

    BeantwoordenVerwijderen